Stippen HRZ

FAQ Inloggen & account

Op deze pagina vind je antwoorden op de veel gestelde vragen over Inloggen & account. 

Hoe kan ik inloggen in Peridos?

Wanneer je een rol hebt gekregen bij een zorginstelling in Peridos en deze rol is actief, dan kan je inloggen via VIPLive Zorgportaal.

Ontvang je een foutmelding bij het inloggen? Dit kan betekenen dat je rol nog niet actief is, omdat de ingangsdatum in de toekomst ligt. Neem in dat geval contact op met de Peridos Servicedesk.

Om je zo snel mogelijk te helpen, ontvangen we indien mogelijk graag een schermafdruk van de foutmelding.

Ik heb een nieuwe telefoon en kan niet meer inloggen, omdat de Keyhub app niet meer werkt.

Er kan maar één telefoon gekoppeld zijn aan je Zorgportaal-account. 
Wanneer je een nieuwe telefoon hebt, moet de oude eerst ontkoppeld worden. Je kunt hiervoor een verzoek indienen bij de Peridos servicedesk. 

Peridos servicedesk

De servicedesk zorgt ervoor dat je oude telefoon wordt ontkoppeld en stuurt je vervolgens een bericht met instructies hoe je je nieuwe telefoon aan je Zorgportaal-account kunt koppelen.

Kan ik inloggen vanuit het buitenland?

In het kader van databeveiliging is het alleen mogelijk in Peridos in te loggen vanuit Nederland, België en Duitsland. 

Ik heb per ongeluk de Keyhub-app van mijn telefoon verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar ik kan nog steeds niet inloggen.

Door het verwijderen van de Keyhub app kan je inderdaad niet meer inloggen. Om weer te kunnen inloggen, moet de Keyhub app ontkoppeld worden. Je kunt hiervoor een verzoek indienen bij de Peridos servicedesk. 

Peridos servicedesk

De servicedesk zorgt ervoor dat de Keyhub app wordt ontkoppeld en stuurt je vervolgens een bericht met instructies hoe je de Keyhub app opnieuw kan configureren.

Hoe kan ik rechtstreeks vanuit mijn bronsysteem (Vrumun) doorschakelen naar Peridos?

Wanneer je rechtstreeks vanuit jouw bronsysteem (Vrumun) wilt kunnen doorschakelen naar Peridos, is het nodig hiervoor een specifiek verzoek in te dienen bij Zorgportaal. De Peridos servicedesk kan dit voor jou regelen. Wil je hiervan gebruik maken? Dien dan een verzoek in bij de Peridos servicedesk.  

Peridos servicedesk
Hoe vraag ik een rol aan bij een zorginstelling in Peridos?

De ‘contactpersoon algemeen’ binnen jouw organisatie kan een Aanvraagformulier rollen Peridos Zorginstellingen invullen. Zodra deze is ingevuld, kan het formulier doorgestuurd worden naar jouw regionaal centrum. Zij zullen jouw verzoek vervolgens in behandeling nemen.

De contactgegevens van de regionale centra kan je vinden op onze website.

Kan je het antwoord op je vraag hier niet vinden? Neem dan contact op met de Peridos servicedesk.