Stippen HRZ

Overig

Op deze pagina vind je antwoorden op de veel gestelde overige vragen.

Hoe zie ik welke berichten goed zijn verwerkt in het Gegevensoverzicht 2.0?

Standaard toont het Gegevensoverzicht 2.0 berichten met de status ‘Aandacht vereist’. Dit zijn berichten waarop een melding is afgegeven. 

Wil je ook berichten zien die goed zijn verwerkt? Pas dan de filter aan naar de status ‘Goed’ of ‘Toon alles’. 

Hoe open ik een ander verrichtingstype in het Gegevensoverzicht 2.0? 

Afhankelijk van de verrichtingen die jouw organisatie uitvoert, opent het gegevensoverzicht automatisch een specifieke verrichting. Wil je een andere verrichting bekijken? Klik dan op de bijbehorende tabbladen het scherm: 

GGO 2.0 tabbladen
Ik heb een correctiebericht ingestuurd, maar zie deze niet terug in het oude gegevensoverzicht

Correctieberichten worden vanaf 1 november op een nieuwe manier verwerkt. Je vindt deze terug in het Gegevensoverzicht 2.0, niet in het oude overzicht. 

Als je een fout wilt herstellen: 

  1. Pas de inhoud van het oorspronkelijke bericht aan. 
  2. Verstuur het bericht opnieuw naar Peridos. 
  3. Verwijder de foutmelding uit het oude gegevensoverzicht om overzicht te behouden. 

Hoe weet ik zeker dat een correctie goed is verwerkt? 

Na het opnieuw versturen van een bericht, controleer je in het Gegevensoverzicht 2.0 of het bericht de status ‘Goed’ heeft. Zo weet je dat de correctie succesvol is verwerkt. 

Waar vind ik de ETSEO-registraties van onze organisatie terug?

Vanaf 1 november worden alle ETSEO-berichten verwerkt via een nieuwe techniek. Correct verwerkte berichten zijn zichtbaar in het Gegevensoverzicht 2.0. 

Berichten met fouten die vóór 1 november zijn ontvangen, blijven beschikbaar in het oude gegevensoverzicht. Je hebt tot 30 november de tijd om deze fouten te herstellen. Daarna wordt het oude overzicht afgesloten. 

Mijn declaratie is niet-betaalbaar. Wat nu?

In het declaratieoverzicht in Peridos zie je welke declaraties binnen jouw zorginstelling niet betaalbaar zijn. Onder het kopje ‘Status’ staat per declaratie de reden van uitval vermeld.

Voldoen de uitslaggegevens niet aan de voorwaarden voor uitbetaling? Gebruik dan het financieel kenmerk in het Gegevensoverzicht 2.0 om te achterhalen welke voorwaarden nog ontbreken. Bekijk de instructievideo voor een stapsgewijze uitleg.

Kom je er na het volgen van de instructievideo nog niet uit? Neem dan contact op met de Peridos Servicedesk.

Kan je het antwoord op je vraag hier niet vinden? Neem dan contact met op met de Peridos servicesdesk.